Stavba železnice pod vedením Josefa Schnircha
z Loitsch/Logatec do Nabresina u Terstu
1849-1859 

viz též Stavba jižní dráhy přes Semmering

Připomínka otevření státní dráhy z Lublaně do Terstu pod nejvyšší záštitou jeho c. k. majestátu císaře
Františka Josefa I.
22.července 1857

 

 

Schnirchův úsek z Loitsch/Logatec do Durino-Aurisina/Nabresina u Terstu (červeně) s vyznačením 6 tunelů (zeleně).
Na stavbě 80 km úseku pracovalo přibližně 4000 dělníků. Schnirch měl  k dispozici 11 dalších inženýrů (patrně ještě více podle Boženy), jedním z nich byl Ferdinand Gerstner.
V Sežaně žili Schnirchovi osm let.

Zur Erinnerung an die Eröffnung der Staats – Eisenbahn von Laibach bis Triest unter den Allerhöchsten Auspicien Seiner k. k. apost. Majestät des Kaiser Franz Josef I. am 27. Juli 1857.

I. Situationsplan u. Langenprofil der k. k. südl Eisenbahnstrecke von Laibach bis Triest
II. Situation und Längenprofil der Dammherstellung im Laibacher Moorboden
1. Laibach
2. Der Eisenbahndamm am Laibacher Moor von Trauerberg gegen Inner-Gorizza
3. Viaduct bei Franzdorf, Stationsplatz daselbst und der Hirschthaler Viaduct
4. Ansicht bei Werth nächst Ober-Laibach
5. Viaduct über die alte Triester Strasse bei Ober-Laibach
6. Bahnhof zu Adelsberg
7. Viaduct bei Nabresina
8. Felsendurchschnitt bei Nabresina und Aussicht auf das adriatische Meer
9. Stationsplatz Grignano und Ansicht von Miramar
10. Viaduct bei S. Bartolommeo
11. Der Tunnel bei S. Bartolommeo mit der Aussicht auf Triest
12. Triest
13. Bahnhof von Triest
14. Das Maschinenhaus der Wasserleitung bei Auresina

 

Nádraží v Postojné

Viadukt

Fotografie z rodinného archivu s popiskem Stavba železnice pod vedením Josefa Schnircha
Možná úsek v blízkosti Aurisina/Nabrežina  poblíž Terstu

Felsendurchschnitt bei Nabresina und Aussicht auf das Adriatische Meer 

45.7504339N, 13.6708658E

Viadukt poblíž Terstu (Nabrežina)

Příjezd do Terstu

Tunel u Terstu

Nádraží v Terstu

Přístav v Terstu

 

zpět